Συχνές Ερωτήσεις – Κάρτα Motion


Τι είναι η κάρτα λεωφορείου Motion Bus Card;

Η κάρτα λεωφορείου Motion Bus Card διατίθεται ως επαναφορτιζόμενη, πλαστική κάρτα, στο μέγεθος μιας πιστωτικής κάρτας ή ως χάρτινη μιας χρήσης. Όλα τα είδη έξυπνων καρτών μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δύο διαφορετικές διαδρομές λεωφορείων εντός 60 λεπτών από την πρώτη χρήση, χωρίς επιπλέον χρέωση. Η επαναφορτιζόμενη (πλαστική) Motion Bus Card μπορεί να χρεωθεί με έως και τρια διαφορετικά εισιτήρια περιόδου (π.χ. 7 ημερών, 30 ημερών ή 365 ημερών) και με μετρητά στο ηλεκτρονικό πορτοφόλι. Τα οφέλη που προσφέρει η προσωποποιημένη πλαστική Motion Bus Card δεν μεταβιβάζονται. Η «προσωποποιημένη» έξυπνη κάρτα, προσφέρει το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων (το υπόλοιπο) σε περίπτωση απώλειας ή ζημιάς πληρώνοντας μόνο το κόστος αντικατάστασης. (5€)

Ποιοι είναι οι τύποι πλαστικών καρτών λεωφορείου Motion Bus Card;

Υπάρχουν δύο τύποι της πλαστικής Motion Bus Card:

  1. Προσωποποιημένη: φέρει τη φωτογραφία και τα προσωπικά δεδομένα του κατόχου της κάρτας
  2. Ανώνυμη: δεν απαιτεί τα προσωπικά δεδομένα του κατόχου

Πώς και πού εκδίδω μια προσωποποιημένη πλαστική έξυπνη κάρτα;

Προσωποποιημένες κάρτες εκδίδονται στα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card με απόδειξη ταυτότητας/διαβατηρίου/πιστοποιητικού γέννησης και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού. Πρέπει να συμπληρώσετε την αίτηση έκδοσης Προσωποποιημένης κάρτας και να φωτογραφηθείτε επί τόπου στο εκδοτήριο ή να συμπληρώσετε την αίτηση ηλεκτρονικά.

Μπορείτε να αποκτήσετε την Motion Bus Card από τα ακόλουθα σημεία πώλησης:

  • Γραφείο εισιτηρίων στην Πλατεία Σολωμού
  • Σταθμός Μακάριο Στάδιο
  • Σταθμός Γενικό Νοσοκομείο
  • Σταθμός Ταμασού
  • Σταθμός Αλάμπρα 
  • Κεντρικός Σταθμός Λάρνακας
  • Αεροδρόμιο Λάρνακας 
  • Σταθμός Κοφίνου

Πώς και πού μπορώ να βρω μια ανώνυμη πλαστική έξυπνη κάρτα;

Μπορείτε να εκδώσετε μια ανώνυμη κάρτα σε όλα τα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card χωρίς τα προσωπικά σας στοιχεία.

Πώς και πού μπορώ να αγοράσω ένα εισιτήριο μονής διαδρομής;

Εισιτήριο μονής διαδρομής εκδίδεται από τον οδηγό στο λεωφορείο καταβάλλοντας το αντίστοιχο ποσό. Δεν εκδίδεται εκπτωτικό χάρτινο εισιτήριο μονής διαδρομής στο λεωφορείο. Οι δικαιούχοι της έκπτωσης ή της δωρεάν μεταφοράς θα πρέπει να εκδώσουν την Προσωποποιημένη Κάρτα Motion για να επωφελειθούν την έκπτωση ή την δωρεάν μεταφορά. 

Πώς και πού μπορώ να αγοράσω μια χάρτινη έξυπνη κάρτα;

  • Η χάρτινη έξυπνη κάρτα είναι διαθέσιμη προς πώληση σε όλα τα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card
  • Είναι διαθέσιμη η έξυπνη κάρτα 4 διαδρομών, των 2 ημερών και των 3ων ημερών
  • Δεν υπάρχουν διαθέσιμες χάρτιτνες έξυπνες κάρτες εκπτωτικές. Οι δικαιούχοι της έκπτωσης ή της δωρεάν μεταφοράς θα πρέπει να εκδώσουν την Προσωποποιημένη Κάρτα Motion για να επωφελειθούν την έκπτωση ή την δωρεάν μεταφορά
  • Η χάρτινη έξυπνη κάρτα πολλαπλών διαδρομών δεν είναι επαναφορτιζόμενη, είναι μιας χρήσης

Μπορώ να ανανεώσω την χάρτινη έξυπνη κάρτα όπως τις άλλες κάρτες;

Όχι, είναι μίας χρήσης. 

Πώς μπορώ να πιστώσω την πλαστική έξυπνη κάρτα;

          1. Εισιτήριο περιόδου 7ημερών και 30ημερών σε Ανώνυμη πλαστική κάρτα Motion 

          2. Ηλεκτρονικό Πορτοφόλι σε Ανώνυμη και Προσωποποιημένη Πλαστική κάρτα Motion 

         Σύντομα διαθέσιμα κουπόνια για πίστωση εισιτηρίου περιόδου 30ημερών των €40 και σε Προσωποποιημένη Κάρτα Motion 


Πώς μπορώ να επικυρώσω την κάρτα μου σωστά;

Η επικύρωση της κάρτας πραγματοποιείται με την είσοδο σας στο λεωφορείο στον επικυρωτή δίπλα από τον οδηγό. Επικυρώνουμε την κάρτα ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που επιβιβαζόμαστε σε λεωφορείο. Κάθε επιτυχημένη επικύρωση στους επικυρωτές ενεργοποιεί ένα πράσινο φως και ήχο επιτυχούς επικύρωσης. Η μη έγκυρη επικύρωση ενεργοποιεί ένα κόκκινο φως και ήχο ανεπιτυχούς επικύρωσης. 

Με ποια προϊόντα μπορώ να επαναφορτίσω την κάρτα μου;

Προσωποποιημένη κάρτα:

  • Για καθημερινούς ή συχνούς χρήστες Δημόσιων Μεταφορών
  • Επιτρέπει την αποθήκευση εισιτηρίων περιόδου 7 ημερών, 30 ημερών ή 365 ημερών και χρηματική αξία έως και 50 ευρώ (Ηλεκτρονικό Πορτοφόλι).
  • Επιτρέπει την αποθήκευση εκπτωτικών εισιτηρίων περιόδου για τους δικαιούχους της έκπτωσης.
  • Εκδίδονται κάρτες για τους δικαιούχους δωρεάν μεταφοράς. 
  • Στα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card στη Λευκωσία, χρεώνονται μόνο εισιτήρια για Λευκωσία. Για να προσθέσετε εισιτήρια για άλλη πόλη, θα πρέπει να επισκευτείτε το γραφείο εισιτηρίων αυτής της πόλης.
  • Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου εισιτηρίου ή της αποθηκευμένης νομισματικής αξίας γίνεται κατά τη στιγμή της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή μιας χρηματικής αξίας σε ένα εισιτήριο ή το αντίστροφο ή η αλλαγή ενός εισιτηρίου.

Ανώνυμη κάρτα:

  • Επιτρέπει την αποθήκευση εισιτηρίων περιόδου κανονικής αξίας 7 ημερών και 30 ημερών και χρηματική αξία έως και 50 ευρώ (Ηλεκτρονικό Πορτοφόλι)
  • Δεν επιτρέπει τη φόρτωση εισιτηρίων μειωμένης τιμής
  • Στα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card στη Λευκωσία, χρεώνονται μόνο εισιτήρια για Λευκωσία. Για να προσθέσετε εισιτήρια για άλλη πόλη, θα πρέπει να επισκευτείτε το γραφείο εισιτηρίων αυτής της πόλης
  • Διευκρινίζεται ότι η επιλογή του τύπου εισιτηρίου ή της αποθηκευμένης νομισματικής αξίας γίνεται κατά τη στιγμή της αγοράς. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή μιας χρηματικής αξίας σε ένα εισιτήριο ή το αντίστροφο ή η αλλαγή ενός εισιτηρίου

Πόσα είδη εισιτηρίων μπορώ να έχω ταυτόχρονα στην κάρτα μου; Με ποια σειρά ενεργοποιούνται;

Τόσο η προσωποποιημένη όσο και η ανώνυμη κάρτα μπορούν να αποθηκεύσουν έως και 3 εισιτήρια περιόδου ανά πάσα στιγμή, από οποιαδήποτε από τις εταιρείες δημόσιων μεταφορών στην Κύπρο και χρηματική αξία (Ηλεκτρονικό πορτοφόλι). Αναγνωρίζεται πάντα πρώτα το εισιτήριο περιόδου και μετά η αποθηκευμένη χρηματική αξία. Εάν το εισιτήριο δεν είναι αποδεκτό, π.χ. υπάρχει ένα εισιτήριο Nicosia Public Transport στην κάρτα και μια χρηματική αξία και ο επιβάτης χρησιμοποιεί ένα λεωφορείο από άλλη εταιρεία (Λεωφορεία Intercity κ.λπ.), αναζητά και επικυρώνει την αξία του απαιτούμενου εισιτηρίου από την αποθηκευμένη χρηματική αξία (Ηλεκτρονικό Πορτοφόλι).

Πόσα χρήματα μπορώ να αποθηκεύσω στην κάρτα μου;

Οποιοδήποτε ποσό θέλετε έως και 50 ευρώ.

Είμαι δικαιούχος μειωμένου εισιτηρίου. Τι πρέπει να εκδώσω;

Για να επωφεληθείτε την έκπτωση θα πρέπει να εκδώσετε Προσωποποιημένη κάρτα, όπου μπορείτε να συμπληρώσετε οποιονδήποτε τύπο μειωμένου εισιτηρίου θέλετε, δηλαδή 7ημερών, 30ημερών ή 365ημερών εισιτήριο, καθώς και χρηματική αξία έως και €50, αφαιρώντας την αξία ενός μειωμένου εισιτήριο κάθε φορά που χρησιμοποιείτε το λεωφορείο.

Έχω φορτώσει ένα εισιτήριο 7 ή 30 ημερών στην κάρτα μου. Πότε ενεργοποιείται;

Κάθε προϊόν που έχετε φορτώσει στην κάρτα σας (π.χ. εισιτήριο 30 ημερών) ενεργοποιείται κατά την πρώτη φορά που επικυρώνετε την κάρτα σας περνώντας την στο μηχάνημα επικύρωσης στο λεωφορείο.

Έχω ήδη συμπληρώσει ένα μηνιαίο εισιτήριο 30 ημερών στην κάρτα μου. Πότε μπορώ να το επαναφορτίσω για τον επόμενο μήνα; Αν επαναφορτίσω πριν, θα χάσω τις υπόλοιπες μέρες;

Φυσικά και όχι. Μπορείτε να επαναφορτίσετε την κάρτα σας όποτε θέλετε. Η δεύτερη φόρτιση θα ενεργοποιηθεί αυτόματα μετά την λήξη της πρώτη.

Πώς μπορώ να ελέγξω το υπόλοιπο της κάρτας ή του εισιτηρίου μου;

Μπορείτε να ζητήσετε το υπόλοιπο της κάρτας σας από τον οδηγό ή τον λειτουργό στα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card, ώστε να μπορείτε να ελέγξετε το υπόλοιπό σας και να δείτε τα στοιχεία της κάρτας σας.

Είχα μια προσωποποιημένη Motion Bus Card  και την έχασα. Τι να κάνω; (Αντικατάσταση λόγω απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας)

Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας σας, θα πρέπει να τη δηλώσετε το συντομότερο δυνατό σε ένα από τα γραφεία εισιτηρίων Motion Bus Card και να ζητήσετε την αντικατάστασή της. Για να εκδώσετε ξανά μια προσωποποιημένη κάρτα θα πρέπει επίσης να παρέχετε:

  • Την ταυτότητά σας ή το διαβατήριο ή το πιστοποιητικό γέννησης για μικρά παιδιά που δεν έχουν πολιτική ταυτότητα
  • Τα απαραίτητα δικαιολογητικά εάν δικαιούστε την έκπτωση ή δωρεάν μεταφορά
  • Ο υπεύθυνος θα ακυρώσει την παλιά σας κάρτα και θα εκδώσει τη νέα κάρτα
  • Η αντικατάσταση της κάρτας λόγω απώλειας, κλοπής, ζημιάς κοστίζει 5€
  • Τα υπόλοιπα εισιτηρίων ή/και η χρηματική αξία που είχατε αποθηκευμένα στην παλιά κάρτα θα μεταφερθούν στη νέα κάρτα

Είχα μια ανώνυμη MOTION BUS CARD και την έχασα. Τι να κάνω;

Η Ανώνυμη Motion Bus Card δεν αποθηκεύει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου. Επομένως, εάν τη χάσετε, κλαπεί ή καταστραφεί, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτους. Για αυτόν τον λόγο, προτείνουμε στους χρήστες αστικών μεταφορών να προτιμούν την έκδοση της προσωποποιημένης Motion Bus Card για να εξασφαλίσουν την αξία της αγοράς τους. 

Είχα μια χάρτινη έξυπνη κάρτα πολλαπλών διαδρομών και την έχασα. Τι να κάνω;

Η χάρτινη έξυπνη κάρτα πολλαπλών διαδρομών δεν αποθηκεύει τα προσωπικά σας στοιχεία. Επομένως, σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής, δεν αποζημιώνεται, δεν αντικαθίσταται και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτους. Υπολογίστε τον αριθμό και τη συχνότητα των μετακινήσεών σας και σκεφτείτε αν σας ταιριάζει η προσωποποιημένη Motion Bus Card.

Διαθέτω μια προσωποποιημένη κάρτα, την οποία έχω χρεώσει με εισιτήριο 30 ημερών, την οποία επικύρωσα και άρχισα να χρησιμοποιώ. Θα φύγω από τη Λευκωσία για 1 μήνα. Όταν επιστρέψω θα μπορώ να χρησιμοποιήσω τα αποθηκευμένα εισιτήρια και την χρηματική αξία μου;

Οποιαδήποτε χρηματική αξία (ηλεκτρονικό πορτοφόλι) και μη ενεργοποιημένο εισιτήριο που έχετε αποθηκεύσει θα ισχύουν ως έχουν. Για το μη ενεργοποιημένο εισιτήριο έχετε στην διάθεση σας 6 μήνες από την ημερομηνία αγοράς για να το ενεργοποιήσετε. Ωστόσο, εάν ένα εισιτήριο είναι ενεργοποιημένο, όπως στην περίπτωσή σας, θα λήξει ακριβώς 30 ημέρες μετά την πρώτη επικύρωση του εισιτηρίου.