Όροι διαδρομών και μεταφοράς


Όροι Διαδρομών της  Cyprus Public Transport (Λειτουργίες) Limited (εφεξής " Cyprus Public Transport").

Αυτοί οι Όροι Διαδρομών ορίζουν τα δικαιώματα των πελατών, τους περιορισμούς σε αυτά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως πελάτες μας. Πρόκειται για τους όρους υπό τους οποίους μεταφέρουμε οποιοδήποτε άτομο και την περιουσία του και ισχύουν για οποιοδήποτε εισιτήριο ή κάρτα που έχουμε εκδώσει.

Γενικές πληροφορίες

Όλα τα άτομα που ταξιδεύουν με υπηρεσία λεωφορείου που παρέχεται από την Cyprus Public Transport (εφεξής «εμείς» ή «εμάς») θα θεωρείται ότι έχουν συμφωνήσει να μεταφέρονται σύμφωνα με αυτούς τους όρους.

Οι παρόντες Όροι αποτελούν το σύνολο της συμφωνίας μεταξύ εμάς και εσάς. Κανένας από τους υπαλλήλους μας δεν έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει ή να αλλάξει οποιαδήποτε από τις διατάξεις αυτών των Όρων Διαδρομών. Διατηρούμε το δικαίωμα να τροποποιήσουμε ορισμένους όρους ανά πάσα στιγμή χωρίς ειδική ειδοποίηση.

Η υπόσχεσή μας στους πελάτες μας 

Εκτιμούμε τους πελάτες μας και στοχεύουμε να παρέχουμε μια ασφαλή και αποτελεσματική υπηρεσία λεωφορείων. Τα λεωφορεία μας καθαρίζονται και συντηρούνται τακτικά και είναι εξοπλισμένα με συστήματα κλιματισμού για μεγαλύτερη άνεση.

Είμαστε αφοσιωμένοι στο περιβάλλον. Όλα τα λεωφορεία μας διαθέτουν την τελευταία τεχνολογία κινητήρα ντίζελ με αποτέλεσμα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, 143 λεωφορεία είναι εφοδιασμένα με κινητήρες Euro 6, ενώ ο υπόλοιπος στόλος είναι εφοδιασμένος με κινητήρες Euro 5 εξασφαλίζοντας έτσι ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Ως εταιρεία παροχής υπηρεσιών, καταλαβαίνουμε ότι οι εργαζόμενοί μας είναι οι κύριοι συντελεστές στην επιτυχία μας. Σεβόμαστε και εκτιμούμε την ατομικότητα και την ποικιλομορφία που κάθε εργαζόμενος φέρνει και έχουμε προσπαθήσει να οικοδομήσουμε ένα θετικό, ανοιχτό, εργασιακό περιβάλλον. Για αυτόν τον λόγο ενθαρρύνουμε τους υπαλλήλους μας να αναπτύξουν περαιτέρω σχετικές δεξιότητες για να προωθήσουν τη σταδιοδρομία τους, και παρέχουμε εκπαίδευση τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και στο εξωτερικό. Δεν ανεχόμαστε οποιαδήποτε μορφή διάκρισης/ρατσισμού ή σεξουαλικής, σωματικής, διανοητικής ή άλλης παρενόχλησης οποιουδήποτε είδους προς τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας, είτε από τους δικούς μας υπαλλήλους είτε από πελάτες, και δίνουμε την ύψιστη προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των πελατών και των υπαλλήλων μας και στην ασφάλεια του περιβάλλοντος στο οποίο εργάζονται.

Δεσμευόμαστε να παρέχουμε ένα ευρύ φάσμα ναύλων και καρτών λεωφορείου που είναι προσιτές και εύχρηστες, έτσι ώστε να μπορείτε να επιλέξετε την επιλογή που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και τις ταξιδιωτικές σας ανάγκες.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η κριτική και οι προτάσεις σας μας βοηθούν να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και θέλουμε οι χρήστες να αισθάνονται ότι μπορούν να συμμετέχουν σε ανοιχτό διάλογο με τους υπαλλήλους μας. Ποτέ δεν θα αγνοήσουμε κανένα σχόλιο και θα δεσμευτούμε να απαντήσουμε σε όλα τα σχόλια το συντομότερο δυνατό.

Εάν επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας, μπορείτε να το κάνετε μέσω της σελίδας Επικοινωνήστε Μαζί Μας, επικοινωνώντας με το κέντρο εξυπηρέτησης πελατών από τις 06:00 εώς τις 21:00 καθημερινά, και από τις 08:00 εώς τις 16:00 τα Σαββατοκυρίακα και αργίες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία για να αναφέρετε, με εμπιστευτικό τρόπο, οποιαδήποτε κακή συμπεριφορά από οποιονδήποτε από τους υπαλλήλους μας ή οποιοδήποτε ατύχημα ή έκτακτη ανάγκη που περιλαμβάνει ένα από τα λεωφορεία μας. Οι αναφορές σχετικά με παρενόχληση ή επιδείξεις θα διερευνηθούν επειγόντως και θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα το συντομότερο δυνατόν.

Περιορισμός της ευθύνης μας

Προσπαθούμε να κινούνται όλα τα λεωφορεία μας στο χρονικό πλαίσιο των προκαθορισμένων δρομολογίων τους. Ωστόσο, ορισμένα πράγματα εκτός ελέγχου μας, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα οδικά έργα, η απεργία ή οι καιρικές συνθήκες ενδέχεται να επηρεάσουν τη διαδρομή σας. Θα συνεργαστούμε με άλλους για να μειώσουμε τον αντίκτυπο στους πελάτες οπουδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο αυτό μπορεί να είναι δυνατό εκείνη τη στιγμή.

Σε περίπτωση ακύρωσης, απόσυρσης, καθυστέρησης, εκτροπής ή τερματισμού οποιασδήποτε υπηρεσίας ή σε περίπτωση που η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη σε εσάς διαφορετικά λόγω της πλήρους χρήσης της υπηρεσίας ή με άλλο τρόπο, δεν θα είμαστε υπεύθυνοι για τυχόν απώλειες, ζημιές, κόστος ή ταλαιπωρία που υποφέρετε ως αποτέλεσμα.

Εάν μια συγκεκριμένη στάση λεωφορείου δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί, για οποιονδήποτε λόγο, θα δημοσιεύσουμε σχετική ειδοποίηση το συντομότερο δυνατό και θα υποδείξουμε τις πλησιέστερες εναλλακτικές στάσεις. Τυχόν αλλαγές στα δρομολόγια θα δημοσιευθούν επίσης στις σχετικές στάσεις λεωφορείων και στον ιστότοπό μας.

Δεν αποκλείουμε ούτε περιορίζουμε με κανέναν τρόπο την ευθύνη μας για θάνατο ή σωματικό τραυματισμό που προκύπτει από την αμέλεια μας, ούτε επηρεάζονται τα νόμιμα δικαιώματά σας ως πελάτης.

Συμπεριφορά επιβατών

Όταν ταξιδεύετε με λεωφορεία, υπόκεισθε στις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Διατηρούμε το δικαίωμα να αρνηθούμε την είσοδο ή να σας ζητήσουμε να κατεβείτε από τα λεωφορεία μας ανά πάσα στιγμή για λόγους ασφάλειας ή λόγω της συμπεριφοράς σας. Εάν δεν τηρήσετε ένα τέτοιο αίτημα από έναν οδηγό λεωφορείου ή έναν υπάλληλο της εταιρείας, ενδέχεται να απομακρυνθείτε αμέσως από το λεωφορείο από την Αστυνομία.

Κάθε επιβάτης που παραβιάζει αυτούς και άλλους νόμιμους κανονισμούς ενδέχεται να υποχρεωθεί να δώσει το όνομα και τη διεύθυνσή του σε ένα μέλος του προσωπικού. Οι επιβάτες μπορεί να κληθούν να εγκαταλείψουν οποιοδήποτε από τα λεωφορεία ή τις εγκαταστάσεις μας από τους οδηγούς ή το προσωπικό μας. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να συγκρατηθούν ή να απομακρυνθούν από το λεωφορείο ή τις εγκαταστάσεις μας από έναν αστυνομικό, κατόπιν αιτήματός μας, εάν παραβιάζουν το νόμο.

Μπορούμε επίσης να ακυρώσουμε το εισιτήριο ή/και την κάρτα σας χωρίς επιστροφή χρημάτων και να λάβουμε άλλα μέτρα που θεωρούμε απαραίτητα για την προστασία της ασφάλειας, της ευημερίας και της άνεσης των υπαλλήλων μας και άλλων επιβατών.

Η μη συμμόρφωση με τους νόμιμους κανονισμούς ή αυτούς που ορίζονται σε αυτούς τους όρους διαδρομών μπορεί να οδηγήσει σε άρνηση να σας επιτρέψουμε να ταξιδέψετε ή να συνεχίσετε να ταξιδεύετε.

Συγκεκριμένα, ως επιβάτης δεν πρέπει να: 

• Καπνίσετε ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε μέρος του λεωφορείου ή να μεταφέρετε αναμμένο τσιγάρο, πούρο, πίπα, ηλεκτρονικό τσιγάρο, σπίρτο ή αναπτήρα στο λεωφορείο.

• Μιλήσετε ή συμπεριφερθείτε με τρόπο καταχρηστικό, απειλητικό ή πιθανόν να προκαλέσει αδίκημα σε άλλους επιβάτες ή προσωπικό. Στους επιβάτες που κατά τη γνώμη του οδηγού φαίνεται να συμπεριφέρονται με ακατάλληλο τρόπο ή υπό την επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών ή διαλυτών ενδέχεται να μην επιτραπεί το ταξίδι.

• Εκτός από περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μιλήσετε στον οδηγό ενώ το λεωφορείο κινείται, σταθείτε μπροστά από την περιοχή της καμπίνας, εμποδίσετε την όραση του οδηγού ή αλλιώς αποσπάσετε τον οδηγό από τα καθήκοντά του.

• Αποφράξετε τυχόν έξοδο κινδύνου, την είσοδο του οχήματος δίπλα στον οδηγό, τους διαδρόμους ή άλλες θέσεις στο λεωφορείο με οποιονδήποτε τρόπο που θα εμπόδιζε την ασφάλεια.

• Προκαλέσετε βλάβη, ζημιά ή κατάχρηση με άλλον τρόπο οποιουδήποτε εξαρτήματος, υλικού ή άλλου μέρους του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου του καθίσματος, ή επισυνάψετε οποιοδήποτε αντικείμενο ή ρίξετε οποιοδήποτε αντικείμενο από το όχημα.

• Πάρετε μέρος σε οποιαδήποτε άλλη μορφή εγκληματικής δραστηριότητας ή μεταφέρετε επικίνδυνα ή νομικά απαγορευμένα αντικείμενα στο όχημα με οποιονδήποτε τρόπο.

• Καταναλώσετε οποιοδήποτε είδος αλκοόλ ή φαγητού ή ποτού που μπορεί να κάνουν τα ταξίδια άλλων επιβατών δυσάρεστα ή να προκαλέσουν προσβολή.

• Παίξετε ή χειριστείτε οποιοδήποτε μουσικό εξοπλισμό (συμπεριλαμβανομένων ραδιοφώνων ή κινητών τηλεφώνων) ή όργανο με τρόπο που μπορεί να προκαλέσει ενόχληση σε άλλους επιβάτες.

• Φοράτε πατίνια, σκέιτ ή ακατάλληλα υποδήματα ενώ βρίσκεστε στα οχήματά μας για λόγους ασφαλείας.

• Φοράτε κράνη, μάσκες σκι ή οποιοδήποτε είδος καλύμματος κεφαλής με σκόπιμη πρόθεση να κρύψετε την ταυτότητά σας ενώ βρίσκεστε στα λεωφορεία μας, για λόγους ασφαλείας

• Επιτρέπετε στα μικρά παιδιά να είναι ανεξέλεγκτα σε οποιοδήποτε σημείο κατά την επιβίβαση, την αποβίβαση ή τη διαδρομή στις υπηρεσίες μας.

Όταν ταξιδεύετε με τα λεωφορεία μας, λάβετε επίσης υπόψη τα εξής:

• Ο οδηγός επιτρέπεται να ανοίγει τις πόρτες μόνο σε καθορισμένες θέσεις στάσης.

• Όταν είναι διαθέσιμες οι επιβάτες πρέπει να επιβιβαστούν χρησιμοποιώντας την μπροστινή πόρτα και να βγουν χρησιμοποιώντας την πίσω πόρτα.

• Οι αποσκευές πρέπει να αποθηκεύονται με ασφάλεια και να μην εμποδίζουν τον διάδρομο.

• Ποτέ μην μιλάτε ή αποσπάτε την προσοχή του οδηγού ενώ το λεωφορείο κινείται.

• Τα επικίνδυνα ή εύφλεκτα αντικείμενα δεν πρέπει να μεταφέρονται επί του οχήματος.

• Δεν θα ανεχτούμε τον εκφοβισμό ή την κακοποίηση σε κανέναν από τους υπαλλήλους μας και θα πιέσουμε για τις βαρύτερες ποινές εάν κάποιος καταδικαστεί για τέτοια συμπεριφορά.

• Όλα τα οχήματα είναι εξοπλισμένα με σύστημα CCTV.

• Μην εμποδίζετε την έξοδο κινδύνου.

• Για την άνεση και την ασφάλειά σας, τα οχήματά μας είναι εξοπλισμένα με εξοπλισμό υγείας και ασφάλειας, όπως πυροσβεστήρες, κουτιά πρώτων βοηθειών και σφυριά εξόδου κινδύνου. Βεβαιωθείτε ότι αυτός ο εξοπλισμός χρησιμοποιείται μόνο εάν, και όταν χρειάζεται. Όποιος κάνει παραβίαση τέτοιου εξοπλισμού ασφαλείας μπορεί να καταδικαστεί για έγκλημα.

• Μην στέκεστε πέρα από την κίτρινη γραμμή.

• Δεν επιτρέπεται η άγρα πελατών στο λεωφορείο.

• Μην τοποθετείτε τα πόδια σας στο κάθισμα.

• Πρέπει ανά πάσα στιγμή να λαμβάνετε δεόντως υπόψη τους άλλους επιβάτες και το προσωπικό μας και να ακολουθείτε τυχόν οδηγίες του προσωπικού σχετικά με την ασφάλεια και τη χωρητικότητα του λεωφορείου. Κάθε λεωφορείο φέρει λεπτομέρειες για τον μέγιστο αριθμό επιβατών που επιτρέπεται να μεταφέρει και με ποιον τρόπο μπορούν να μεταφέρονται οι επιβάτες.

• Τα μεγάλα σχολικά γκρουπ πρέπει να επιβλέπονται από υπεύθυνους ενήλικες και εάν μπορείτε να μας ενημερώσετε εκ των προτέρων για τα ταξιδιωτικά σας σχέδια, μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να σας βοηθήσουμε.

• Πρέπει να ενημερώσετε αμέσως ένα μέλος του προσωπικού εάν υποστείτε τραυματισμό κατά την επιβίβαση, τη διαδρομή ή την αποβίβαση από το όχημα.

• Παρέχονται θέσεις προτεραιότητας σε όλα τα λεωφορεία για χρήση από άτομα με κινητικά προβλήματα, εγκύους, άτομα που μεταφέρουν βρέφη και ηλικιωμένους. Σας παρακαλούμε να αφήσετε τέτοια καθίσματα υπέρ των προαναφερθεισών κατηγοριών επιβατών.

Κάθε επιβάτης που παραβιάζει αυτούς και άλλους νόμιμους κανονισμούς ενδέχεται να υποχρεωθεί να δώσει το όνομα και τη διεύθυνσή του σε οδηγό λεωφορείου ή υπάλληλο της εταιρείας. Οι επιβάτες μπορεί επίσης να κληθούν να εγκαταλείψουν οποιοδήποτε λεωφορείο. Επιπλέον, οι επιβάτες μπορούν επίσης να συγκρατηθούν ή να απομακρυνθούν από το λεωφορείο ή τις εγκαταστάσεις μας από έναν αστυνομικό, κατόπιν αιτήματός μας, εάν παραβιάζουν τον νόμο.

Ενώ θα κάνουμε ό,τι μπορούμε εύλογα για να ελέγξουμε τη συμπεριφορά άλλων επιβατών στα λεωφορεία μας, δεν μπορούμε να θεωρηθούμε υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά τους.

Επιβίβαση, αποβίβαση και στάση

Τα λεωφορεία θα σταματήσουν για να ανεβάσουν και να κατεβάσουν επιβάτες σε αναγνωρισμένες θέσεις στάσης που προσδιορίζονται από μια πινακίδα στάσης λεωφορείου. Εάν επιθυμείτε να επιβιβαστείτε στο λεωφορείο, θα πρέπει να το δηλώσετε με σαφήνεια στον οδηγό ενός πλησιέστερου λεωφορείου. Δεν πρέπει να επιχειρήσετε να επιβιβαστείτε ή να αποβιβαστείτε από ένα όχημα που κινείται, ή στέκεται ακίνητο σε άλλες θέσεις εκτός από αναγνωρισμένα σημεία στάσης.

Για λόγους ασφαλείας, οι επιβάτες δεν μπορούν να παραληφθούν σε άλλο μέρος εκτός από το επίσημο σημείο επιβίβασης σε οποιονδήποτε από τους τερματικούς σταθμούς μας. Λίγο πριν το λεωφορείο φτάσει στο προβλεπόμενο σημείο αποβίβασης, θα πρέπει να ειδοποιήσετε τον οδηγό χτυπώντας μία φορά το κουδούνι.

Ναύλοι και εισιτήρια

Οι ναύλοι χρεώνονται σύμφωνα με τους ναύλους που ρυθμίζονται από το ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2001 ΜΕ 2017 (ΝΟΜΟΣ 101(I)/2001)

Οι επιβάτες πρέπει να λάβουν υπόψη τούς ακόλουθους όρους:

Οι επιβάτες που αγοράζουν εισιτήρια από τους οδηγούς μας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι εκδίδεται νέο εισιτήριο από το μηχάνημα εισιτηρίων που αντιστοιχεί στο ποσό που πληρώθηκε και ισχύει για το ταξίδι. Να λαμβάνουν υπόψη ότι ισχύουν διαφορετικοί ναύλοι για νυχτερινές υπηρεσίες.

Για την αγορά εισιτηρίου μονής διαδρομής γίνονται δεκτά μόνο, νομίσματα από €0,05 μέχρι χαρτονομίσματα των €20. Οι επιβάτες πρέπει πάντοτε να ελέγχουν τα ρέστα που παίνρουν από τον οδηγό. Ουδέ μία ευθύνη φέρει η εταιρεία μετά την απομάκρυνση τους από τον οδηγό. 

Θα πρέπει να ελέγχουν οποιαδήποτε αλλαγή και να επισημάνουν τυχόν αποκλίσεις στον οδηγό, καθώς δεν μπορούμε να διορθώσουμε τα λάθη αργότερα.

Εκτός εάν αναφέρεται ρητά το αντίθετο, τα εισιτήρια, οι κάρτες λεωφορείων ή άλλα σχετικά έγγραφα δεν μεταβιβάζονται από το άτομο στο οποίο εκδίδονται. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εισιτήριο για περισσότερα από ένα άτομα στο ίδιο ταξίδι.

Οι οδηγοί ή οι ελεγκτές της εταιρείας μας έχουν το δικαίωμα να αποσύρουν το εισιτήριο ή την κάρτα λεωφορείου σας σε περίπτωση παρατυπιών.

Οι οδηγοί ή οι ελεγκτές της εταιρείας μας έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν να παρουσιάσετε αποδεικτικό στοιχείο για να δικαιολογήσετε το εκπτωτικό ή μαθητικό εισιτήριο ή κάρτα που έχετε στην κατοχή σας.

Σκεφτείτε επίσης τα ακόλουθα

• Για να διευκολύνετε την επιβίβαση, δώστε τον ακριβή ναύλο όποτε μπορείτε - Για την αγορά εισιτηρίου μονής διαδρομής γίνονται δεκτά μόνο, νομίσματα από €0,05 μέχρι χαρτονομίσματα των €20.

• Για χρήστες καρτών λεωφορείων, πρέπει να επικυρώνετε την κάρτα σας κάθε φορά που επιβιβάζεστε στο λεωφορείο. Αυτό είναι απόδειξη ότι έχετε πληρώσει - παρακαλούμε κρατήστε τη μαζί σας για ολόκληρη τη διαδρομή.

• Για χρήστες εισιτηρίων μετρητών, το εισιτήριό σας είναι απόδειξη ότι έχετε πληρώσει - παρακαλούμε να το κρατήσετε μαζί σας για ολόκληρη τη διαδρομή.

• Πρέπει να διατηρήσετε οποιοδήποτε εισιτήριο είναι έγκυρο για τη διαδρομή σας, ή επικυρωμένη Motion Bus Card που εκδίδεται στο όνομά σας ή επικυρωμένη μη προσωποποιημένη κάρτα για πιθανή επιθεώρηση από έναν από τους υπαλλήλους μας καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής σας. Εάν δεν μπορείτε να το δείξετε ή εάν έχει λήξει, έχει τροποποιηθεί ή αλλοιωθεί ή εάν η κάρτα σας δεν έχει επικυρωθεί κατά την επιβίβαση στο λεωφορείο, θα είστε υπεύθυνοι να πληρώσετε άλλο ναύλο για το ταξίδι μαζί με πρόστιμο ύψους €50 με την επιφύλαξη περαιτέρω δράσης που ενδέχεται να αναλάβουμε. Κάθε επιβάτης που δεν καταβάλλει το ναύλο είναι ένοχος για αδίκημα. Δεν θα σας επιστρέψουμε αυτόν τον ναύλο αν βρείτε αργότερα το εισιτήριο που δεν είχατε ή άλλο έγγραφο.

• Όποιος παραβιάζει αυτές τις απαιτήσεις μπορεί να μπει στη μαύρη λίστα και συνεπώς να μην μπορεί να ζητήσει έκδοση προσωποποιημένης Motion Bus Card στο μέλλον κατά την αποκλειστική κρίση της εταιρείας.

Περισσότερες πληροφορίες για ναύλους, εισιτήρια και κάρτες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ισχύουν Πρόσθετοι Όροι και Προϋποθέσεις για ναύλους και κάρτες λεωφορείων. Κάντε κλικ εδώ.

Μεταφορά αναπηρικών αμαξιδίων, καροτσιών και ποδηλάτων

Για την ασφάλειά σας, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθέσιμος χώρος και πάντα κατά τη διακριτική ευχέρεια του οδηγού θα μεταφέρουμε ένα αναπηρικό καροτσάκι (χωρίς την ανάγκη βοήθειας από τρίτους) ή έως και δύο καροτσάκια σε ένα λεωφορείο. Κάθε αντικείμενο που χρησιμοποιεί τη ράμπα δεν πρέπει να είναι βαρύτερο από το όριο βάρους που εμφανίζεται.

Οι διαστάσεις της περιοχής προτεραιότητας επιτρέπουν γενικά τη μεταφορά αναπηρικού αμαξιδίου με μέγιστο μέγεθος 120 εκατοστά μήκος και 70 εκατοστά πλάτος.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, τα καροτσάκια, τα αναπηρικά αμαξίδια, τα καροτσάκια αγορών πρέπει να τοποθετούνται με ασφάλεια στην περιοχή χαμηλού δαπέδου ή/και στον χώρο προτεραιότητας, ώστε να είναι σταθερά και να μην προκαλούν εμπόδιο ή κίνδυνο σε άλλους επιβάτες.

Οι οδηγοί θα ενημερώνουν για οποιεσδήποτε περιστάσεις όπου δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται στους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων να ταξιδεύουν με ασφάλεια. Αυτό περιλαμβάνει τη δική τους υγεία, ασφάλεια και προστασία καθώς και του επιβάτη με αναπηρία, άλλων επιβατών ή μελών του κοινού, ή του οχήματος και του εξοπλισμού του.

Ο οδηγός έχει τη διακριτική ευχέρεια να ζητήσει τα καροτσάκια να είναι διπλωμένα σε περιόδους μεγάλης απασχόλησης, ή να ζητήσει από τους επιβάτες της καθορισμένης περιοχής να μετακινηθούν αλλού στο όχημα εάν ένας πελάτης επιθυμεί να επιβιβασθεί με αναπηρικό αμαξίδιο. Οι επιβάτες θα πρέπει να συνεργάζονται για να επιτρέπουν τη σωστή χρήση του χώρου προτεραιότητας, αδειάζοντάς τον εάν είναι απαραίτητο υπέρ ενός χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου.

Για λόγους ασφαλείας, τα ποδήλατα δεν μπορούν να μεταφερθούν στα λεωφορεία μας εκτός εάν είναι ειδικά κατασκευασμένα αναδιπλούμενα ποδήλατα που χωράνε στους κατάλληλους χώρους αποσκευών. Οι οδηγοί λεωφορείων διατηρούν το δικαίωμα να αρνηθούν τέτοιου είδους ποδήλατα που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο άλλους επιβάτες.

Χρήση Σκούτερ Κινητικότητας και μηχανοκίνητων αναπηρικών αμαξιδίων

Προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια των επιβατών μας και λόγω περιορισμών μεγέθους και βάρους, ενδέχεται να μην είναι ασφαλές ή δυνατό να επιβιβαστούν όλα τα μηχανοκίνητα αναπηρικά αμαξίδια ή τα σκούτερ κινητικότητας.

Τα σκούτερ κινητικότητας και τα μηχανοκίνητα αναπηρικά αμαξίδια που θεωρούνται κατάλληλα για να ταξιδέψουν με ένα από τα λεωφορεία μας πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προδιαγραφές:

Έχουν μέγιστο πλάτος 60 εκατοστά

Έχουν μέγιστο μήκος 100 εκατοστά

Έχουν ακτίνα στροφής 120 εκατοστά

Να μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 6,4kpm (για σκούτερ κινητικότητας που μπορούν να ταξιδεύουν σε ταχύτητες με πρόσβαση σε αυτό που προδιαγράφεται θα πιστοποιείται μόνο ότι μπορούν να ταξιδεύουν στα λεωφορεία μας εάν το όχημα μπορεί να μειώσει την ταχύτητά του σε 6,4kpm)

Έχουν μέγιστο βάρος 300 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του επιβάτη)

Προκειμένου να διευκολυνθεί η χρήση σκούτερ κινητικότητας στα λεωφορεία μας, θα πρέπει να έχετε πιστοποιητικό σκούτερ κινητικότητας.

Αυτό θα περιλαμβάνει ένα αυτοκόλλητο που θα πρέπει να τοποθετηθεί σε μέρος όπου είναι εύκολα ορατό από τον οδηγό του λεωφορείου, κατά προτίμηση στο μπροστινό άνω μέρος του σκούτερ. Αυτό το αυτοκόλλητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε σκούτερ που έχει πιστοποιηθεί.

Σε περίπτωση αμφιβολίας, επικοινωνήστε μαζί μας για βοήθεια.

Ισχύουν οι ακόλουθοι περιορισμοί σχετικά με τη μεταφορά σκούτερ κινητικότητας και μηχανοκίνητων αναπηρικών αμαξιδίων:

1. Για σκούτερ κινητικότητας που δεν έχουν πιστοποιηθεί όπως περιγράφεται παραπάνω, ενδέχεται να μην επιτρέπεται η μεταφορά τους στα λεωφορεία μας.

2. Εάν ο καθορισμένος χώρος αναπηρικού αμαξιδίου καταλαμβάνεται από άλλον χρήστη με σκούτερ κινητικότητας ή αναπηρικό αμαξίδιο, δεν θα είναι δυνατό για τον χρήστη του σκούτερ κινητικότητας να ταξιδέψει με αυτό το λεωφορείο.

3. Εάν θεωρηθεί ότι η μεταφορά του σκούτερ δημιουργεί εμπόδιο ή κίνδυνο σε άλλους επιβάτες της υπηρεσίας μας. Τέτοιοι κίνδυνοι περιλαμβάνουν αλλά δεν περιορίζονται σε εκτεθειμένες μηχανικές/ηλεκτρικές καλωδιώσεις, διαρροή υγρών από το σκούτερ και προεξέχοντα αντικείμενα από το σκούτερ.

4. Εάν θεωρηθεί ότι υπάρχει κατάχρηση των όρων μεταφοράς της άδειας σκούτερ κινητικότητας. Η άδεια σκούτερ κινητικότητας μπορεί να ανακληθεί εάν εντοπιστεί τέτοια κατάχρηση.

Ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες όταν χρησιμοποιείτε ένα σκούτερ κινητικότητας στα λεωφορεία:

1. Κατά την επιβίβαση ή την αποβίβαση στο λεωφορείο χρησιμοποιώντας ένα σκούτερ κινητικότητας, βεβαιωθείτε ότι εισέρχεστε ή βγαίνετε από το λεωφορείο προς τα μπροστά, δηλαδή κοιτάζοντας προς την είσοδο του λεωφορείου κατά την επιβίβαση ή με πλάτη προς το λεωφορείο κατά την αποβίβαση.

2. Μόλις επιβιβαστείτε στο λεωφορείο, ως χρήστης σκούτερ κινητικότητας πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το σκούτερ είναι τοποθετημένο στον καθορισμένο χώρο αναπηρικού αμαξιδίου και με το πίσω μέρος να ακουμπά στην πλάτη.

3. Ο κινητήρας του σκούτερ πρέπει να είναι απενεργοποιημένος.

4. Τα σκούτερ δεν πρέπει να υπερφορτώνονται με αντικείμενα (όπως τσάντες αγορών). 

Η άδεια σκούτερ κινητικότητας μπορεί να ανακληθεί σε περιπτώσεις όπου:

Είναι προφανές ότι η άδεια έχει παραβιαστεί.

Όταν χρησιμοποιείται άδεια έναντι άλλου σκούτερ κινητικότητας που δεν είναι πιστοποιημένο.

Όπου επειδή ένα σκούτερ κινητικότητας καλύπτεται από ένα αυτοκόλλητο για σκούτερ κινητικότητας, ζητείται πρόσθετο οικονομικό κέρδος από άτομα που επιθυμούν να προσλάβουν τέτοια βοηθήματα κινητικότητας.

Λάβετε υπόψη ότι η άδεια σκούτερ κινητικότητας δεν πιστοποιεί ότι ένας επιβάτης μπορεί να ταξιδέψει με το σκούτερ κινητικότητάς του σε ένα λεωφορείο, αλλά ότι ένα σκούτερ κινητικότητας μπορεί να ταξιδεύει με λεωφορείο, επομένως ένας επιβάτης μπορεί να ταξιδεύει μόνο χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο σκούτερ με άδεια χρήσης.

Αποσκευές

Για την ασφάλεια και την άνεση όλων των πελατών μας, διατηρούμε το δικαίωμα να αρνηθούμε ή να περιορίσουμε το μέγεθος και τον τύπο αποσκευών ή άλλων αντικειμένων που μπορείτε να φέρετε στα λεωφορεία μας. Μπορείτε να φέρετε μαζί σας μικρά αντικείμενα αποσκευών ή άλλα αντικείμενα κατά την κρίση του οδηγού, υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι ογκώδη ή ενδέχεται να παρουσιάσουν κίνδυνο ή ενόχληση σε άλλους επιβάτες ή προσωπικό. Παραμένετε πάντα υπεύθυνοι για την ασφαλή μεταφορά, τη σταθερότητα και το χειρισμό οποιωνδήποτε αντικειμένων που φέρνετε στο όχημα, συμπεριλαμβανομένων υγρών ή χρωμάτων που πρέπει να βρίσκονται σε σφραγισμένα δοχεία και μέσα σε κατάλληλες σακούλες.

Δεν επιτρέπεται να ταξιδέψετε εάν ο διαθέσιμος χώρος για τη μεταφορά αποσκευών είναι ήδη πλήρης ή εάν, κατά τη γνώμη του οδηγού, οι αποσκευές ή τα υπάρχοντά σας θα μπλοκάρουν τους διαδρόμους και την πρόσβαση σε έξοδο κινδύνου στο λεωφορείο. Δεν μπορούμε να θεωρηθούμε υπεύθυνοι για οποιαδήποτε απώλεια ή ταλαιπωρία σας εάν σας απαγορεύεται να ταξιδέψετε υπό αυτές τις συνθήκες, ή εάν υποστείτε απώλεια ή ζημιά σε αποσκευές ή άλλα αντικείμενα ενώ βρίσκεστε στο λεωφορείο.

Για λόγους ασφάλειας των επιβατών, καύσιμα ή με άλλο τρόπο επικίνδυνα αντικείμενα ή υλικά δεν μπορούν να μεταφερθούν σε καμία περίπτωση. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι σφραγισμένες βαριές μπαταρίες και η βενζίνη. Ωστόσο, οι πελάτες που χρησιμοποιούν έναν μόνο φορητό κύλινδρο οξυγόνου ή μονάδα για προσωπικούς ιατρικούς λόγους θα υπόκεινται σε όριο ενός κυλίνδρου στο λεωφορείο ανά πάσα στιγμή. Οι κύλινδροι πρέπει πάντα να αποθηκεύονται ή να χειρίζονται σύμφωνα με τις οδηγίες του προμηθευτή ή του κατασκευαστή.

Ζώα

Τα σκυλιά-οδηγοί, τα σκυλιά ακοής και τα σκυλιά βοηθοί θα μεταφέρονται ανά πάσα στιγμή.

Όλα τα άλλα ζώα, που δεν θα αποτελούν κίνδυνο ή ενόχληση για άλλους επιβάτες ή το προσωπικό, επιτρέπεται να ταξιδεύουν στις υπηρεσίες μας μόνο εάν τοποθετούνται σε κατάλληλα κιβώτια ή μεταφορείς και κρατούνται στα πόδια του συνοδού. Εάν μεταφέρετε οποιοδήποτε ζώο σε λεωφορείο, θα θεωρηθείτε υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά, απώλεια ή τραυματισμό που προκύπτει από την παρουσία του στο λεωφορείο.

Χαμένη περιουσία

Κατά την αποβίβασή σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει όλα τα προσωπικά σας αντικείμενα. Η Εταιρεία δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιανδήποτε απώλεια προσωπικών αντικειμένων.

Εάν βρείτε κάτι που δεν σας ανήκει, παρακαλούμε δώστε το στους οδηγούς. Θα κάνουμε ό,τι εύλογα μπορούμε για να εντοπίσουμε και να επιστρέψουμε προσωπικών αντικειμένων που εντοπίζονται στα λεωφορεία μας στον νόμιμο ιδιοκτήτη της.

Εάν έχετε χάσει κάτι σε ένα από τα λεωφορεία μας, επικοινωνήστε μαζί μας αμέσως. Περιουσία που δεν διεκδικείται εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών, θα καταστρέφεται εκτός και αν θεωρηθεί σκόπιμο να προωθηθεί στην Αστυνομία.